Hallhattunk a kutatás, a szakpolitika és a gyakorlat viszonyáról, illetve a fenntartható neveléshez kapcsolódó pszichológiai kutatásokról. Az előadók beszéltek a fiatalok, a Z-generáció médiafogyasztási szokásairól, és arról, hogy ez a generáció hogyan viszonyul a globális környezeti problémákhoz. Jó hír, hogy a nyitottság meg van, az igazi kihívás azonban az üzenetek célba juttatása. Ehhez új platformokra, új eszközökre van szükség. Bemutatásra került például egy virtuális terekkel operáló, 3D VR technológia, melyet már egyetemi oktatásban is alkalmaznak.
Makai Martina, Fenntartható Fejlesztésekért Felelős Helyettes Államtitkár (Innovációs és Technológiai Minisztérium) ismertette a kidolgozás alatt lévő országos környezetvédelmi szemléletformálási stratégia szükségességét, a hozzá kapcsolódó támogatási program rendszerét, melyhez a jelenlévők felajánlották szakértelmüket.
Jógyakorlatok is helyet kaptak a programban: a Climate KIC kezdeményezései, a PET kupa története, a Duna-Ipoly Nemzeti Park Budapest környéki programjai és céges kezdeményezések is.
A konferencia egy együtt gondolkodási feladattal zárult. A cél pedig a szakmában lévő szinergiák összekapcsolása és közös üzenetek megfogalmazása volt. A csoportos World Café műhelymunka egyik témája az ipari vállalatok környezettudatosságra és ezzel kapcsolatos felelősségvállalásra való ösztönzése volt.
Projektjeink során folyamatosan kommunikálunk cégek képviselőivel, workshopokat szervezünk a körforgásos gazdaságról és az ipari szimbiózis előnyeiről, az erőforrás-hatékony és fenntartható működésről. A konferencián számos hasznos kommunikációs technikát és ötletet hallottunk, melyeket alkalmazni fogunk tréningjeinken, az üzeneteink megfogalmazása során.