A személyiség az egyes személyre jellemző stabil tulajdonságok összessége. Az eltérő tulajdonsághalmazok különböztetik meg az embereket egymástól, mivel személyiségünket a velük született személyiségjegyeken túl a tanult viselkedési formák alkotják.
Az asszertív kommunikáció egy rendkívül hasznos tanult viselkedési forma, mely kommunikációs technikát tréningjeink során előszeretettel gyakorlunk.
Úgy gondoljuk, az asszertív kommunikáció alkalmazása elősegíti a vállalatok eredményesebb működését, alkalmazásával egyrészről teljesítménynövekedésre lehet számítani a vezetők- munkavállalók, a munkatársak egymás közötti, és az ügyfelekkel való kommunikáció innovációjával, másrészről pedig pozitív hatással lehet a munkavállalók egyéni munkakedvére is. Az asszertív kommunikáció így támogatja a cégek fluktuációjának várható csökkentését, vállalaton belül és kívüli pedig az együttműködés fejlesztését is.
Az asszertív kommunikáció célja, hogy felmerülő konfliktushelyzetek esetén használója úgy tudja képviselni saját érdekeit, hogy közben vitapartnerei szükségleteit is szem előtt tartja, törekedve a win-win helyzet elérésére, az agresszív, vagy a passzív kommunikációs forma alkalmazása helyett. Tehát egy erőszakmentes kommunikációról beszélünk, amikor alkalmazója önkontroll gyakorlásával „én üzenetekben” mondja el véleményét általánosítás nélkül, „tisztán” megfogalmazva igényeit, a vitapartnerek aktív meghallgatása mellett, törekedve a mindenki számára elfogadható megoldás megtalálásra.
Amennyiben további információra lenne szüksége a témával kapcsolatban, céges kommunikációfejlesztésen gondolkodik, az IFKA Kft. szervezetfejlesztési csoportja várja megkeresését.
Stefkó Judit, stefko@ifka.hu